Τα οφέλη της ήπιας κατανάλωσης μπύρας


  • Η ήπια κατανάλωση μπίρας μπορεί να κάνει καλό στην καρδιά σας

Η ασθένεια της στεφανιαίας ή το έμφραγμα αποτελεί την κύρια αιτία πρόωρου θανάτου στις ανεπτυγμένες χώρες.  Ως μέτρα πρόληψης προτείνονται η αλλαγή του τρόπου ζωής, όπως η υιοθέτηση υγιεινής διατροφής και η συχνή άσκηση.  Ωστόσο, μέρος ενός υγιεινού τρόπου ζωής μπορεί να αποτελέσει και η ήπια κατανάλωση μπύρας, κρασιού και οινοπνευματωδών.

Έχει αποδειχθεί ότι άτομα που καταναλώνουν αλκοολούχα ποτά (μπύρα, κρασί ή οινοπνευματώδη) με μέτρο, διατρέχουν σημαντικά μικρότερο κίνδυνο να εμφανίσουν στεφανιαία νόσο, σε σύγκριση τόσο με τα άτομα που απέχουν εντελώς, όσο και με αυτά που πίνουν πολύ.  Αυτό υποδεικνύουν πολλές μελέτες σε ολόκληρο τον κόσμο.

Το όφελος ισχύει για μια ευρεία ομάδα ατόμων, η οποία περιλαμβάνει και ομάδες υψηλού κινδύνου, όπως όσοι έχουν προδιάθεση να παρουσιάσουν καρδιοαγγειακές παθήσεις ή έχουν διαβήτη.

  • Επίπεδα χοληστερίνης στο αίμα

Ο μηχανισμός που φαίνεται να ευθύνεται για την πλειονότητα των θετικών αποτελεσμάτων, είναι ότι τα επίπεδα «καλής χοληστερίνης» (HDL) στο αίμα αυξάνονται όταν καταναλώνεται αλκοόλ.  Οι υψηλές τιμές «καλής χοληστερίνης» δείχνουν να σχετίζονται με τον χαμηλότερο κίνδυνο εκδήλωσης στεφανιαίας νόσου.

  • Εμβολή

Οι επιστήμονες έχουν αποδείξει ότι το αλκοόλ εμποδίζει την τάση του αίματος να δημιουργεί θρόμβους.

  • Φλεγμονή

Ορισμένοι ερευνητές επεσήμαναν την αντιφλεγμονώδη επίδραση του αλκοόλ και υπογράμμισαν τις πολλαπλές ενδείξεις που υπάρχουν για την αθηροσκλήρωση, η οποία οδηγεί σε καρδιακά επεισόδια και πρόκειται για μια φλεγμονώδη ασθένεια.

  • Αντίσταση της ινσουλίνης

Η ήπια κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να σχετίζεται με τα χαμηλότερα επίπεδα αντίστασης της ινσουλίνης.  Η αντίσταση της ινσουλίνης σχετίζεται με τις καρδιοαγγειακές παθήσεις, συνεπώς μπορεί να αποτελεί έναν πρόσθετο μηχανισμό με τον οποίο η κατανάλωση αλκοόλ μειώνει τον κίνδυνο παρουσίασης καρδιοαγγειακών παθήσεων.

Ακόμη, υπάρχουν ενδείξεις, ότι η ελαφρά έως μέτρια κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να επιδρά προστατευτικά έναντι και άλλων καρδιοαγγειακών παθήσεων, συμπεριλαμβανομένων των εμφραγμάτων, εγκεφαλικών επεισοδίων κ.λ.π.

  • Η μπύρα μπορεί να συνεισφέρει στην υγιεινή διατροφή!

Η μπύρα παρασκευάζεται από φυσικές πρώτες ύλες με υψηλή διατροφική αξία, όπως το κριθάρι, τα δημητριακά, η μαγιά και το νερό, οι οποίες συνεισφέρουν σε μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή.Η ήπια κατανάλωση μπύρας μπορεί να προσφέρει πολλές βιταμίνες στον οργανισμό.  Όμως, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι καμία τροφή από μόνη της δεν παρέχει το σύνολο των ζωτικών ιχνοστοιχείων, που έχει ανάγκη ο οργανισμός μας.  Έτσι, η μπύρα πρέπει πάντα να καταναλώνεται με μέτρο και ν’ αποτελεί μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής.

Πιθανά Οφέλη από τα Φυσικά Συστατικά της Μπύρας

Αντιοξειδωτικά στοιχεία

Τα φυσικά αντιοξειδωτικά βρίσκονται σε φρούτα, λαχανικά και δημητριακά.  Βρίσκονται όμως και στη μπύρα και προέρχονται ως συστατικά από το ζύθο (κριθάρι) και το λυκίσκο.  Η έρευνα έδειξε ότι η πε

glass of beer on beach with sunny day

ριεκτικότητα του αίματος σε αντιοξειδωτικά, αυξάνεται μετά την κατανάλωση μπύρας, κάτι που σημαίνει ότι τα αντιοξειδωτικά στη μπύρα απορροφώνται εύκολα και ίσως πιο εύκολα από ότι αυτά που προέρχονται από στερεές τροφές.  Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι η επίδραση των αντιοξειδωτικών της μπύρας είναι άμεση και σχετίζεται με τη μείωση του κινδύνου καρδιοαγγειακών παθήσεων.  Η σημασία των αντιοξειδωτικών για την υγεία, έγκειται στο ότι πιθανώς παίζουν κάποιο ρόλο στην προστασία κατά του καρκίνου, μέσα από τη δράση τους κατά των ελεύθερων ριζών.

Βιταμίνες

Όπως το ψωμί, το οποίο επίσης παρασκευάζεται από δημητριακά, έτσι και η μπύρα είναι μια καλή πηγή για πολλές ζωτικής σημασίας βιταμίνες.  Η μπύρα είναι ιδιαίτερα πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, για παράδειγμα τη νιασίνη, τη ριβοφλαβίνη (Β2), την πυριδοξίνη (Β6), το φολικό οξύ (Β9) και την κοβαλαμίνη (Β12).

Μεταλλικά Στοιχεία

Η ισορροπία ζωτικών μεταλλικών στοιχείων στη σύσταση της μπύρας είναι ικανοποιητική.  Η περιεκτικότητα σε κάλλιο είναι σχετικά υψηλή, ενώ σε νάτριο χαμηλή.  Περιέχει λίγο ασβέστιο και πολύ μαγνήσιο, χρήσιμο στην προστασία κατά της πέτρας στη χολή, της απόφραξης των χοληφόρων οδών του ύπατος.

Η ήπια κατανάλωση μπύρας δεν παχαίνει!

Η μπύρα δεν περιέχει λίπος ή λιποπρωτείνη (χοληστερίνη) και έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα.  Οι θερμίδες στη μπύρα προέρχονται κυρίως από την περιεκτικότητα της σε αλκοόλ.  Η θερμιδική αξία της μπύρας είναι χαμηλότερη από άλλα ποτά, αλλά έχουμε την τάση να την πίνουμε σε μεγάλες ποσότητες.  Ο όρος «σωσίβιο» (παχάκια γύρω από το στομάχι) συνδέεται με τη μορφή παχυσαρκίας που εμφανίζουν όσοι πίνουν μπύρα σε αρκετά μέρη της Ευρώπης.  Όμως, αυτό μπορεί να μην οφείλεται στη μπύρα, αλλά σε άλλα χαρακτηριστικά των καταναλωτών.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *